תמונת מופע: איילת אידלברג | סין "לחזור הביתה"

איילת אידלברג | סין "לחזור הביתה"

אולם עינן קניון עזריאלי מודיעין, רח' לב העיר 2
יום שבת, 4 מאי 2024 בשעה 17:00
משך: שעה
מחיר 85 עד 99 ₪

פרטי ההרצאה

ההרצאה: "סין - מהפיכה תרבותית ואנרכיה, זיכרון ושיכחה".
מהפכת התרבות שהתרחשה בסין בסוף שנות ה-60 וראשית שנות ה-70 הותירה צלקת כואבת בהיסטוריה של סין המודרנית. כיצד מתמודדים עם אסון מעשה ידי אידיאולוגיה נוקשה, שלא הותירה אף משפחה שלמה בסין? באמצעות חשיפת העבר, בעזרת ספרים וסרטים, הסינים בוחרים מה להכחיש, ומה לשכוח, מה לזכור ואיך לסלוח.
בהרצאה נעסוק במאו דזה טונג ועליית המפלגה הקומוניסטית בסין, במיתוסים ומציאות בנוגע למהפכה הקומוניסטית, מרצח המתנגדים ופולחן האישיות סביב מאו ועד לשינוי פניה של סין.
זוהי הרצאה על הפרק בהיסטוריה שהסינים היו מעדיפים לשכוח.

את ההרצאה תלווה הקרנת הסרט הסיני המרתק, היפה והמרגש של גדול במאי סין ז'אנג יימו:
"לחזור הביתה" "Coming Home".
 (סין 2014)
סין, שנות ה- 70. בעיצומה של "מהפכת התרבות" משפחה נאלצת להיפרד, כאשר האבא, פרופסור משכיל נאסר ונשלח ל"חינוך מחדש" . כעבור כמה שנים, הוא מצליח לברוח ולהגיע הביתה, אולם בעקבות תקרית מצערת בה הייתה מעורבת גם בתו- רקדנית בלט צעירה, הוא נאסר בשנית מול עיניה של אשתו, שנותרת פצועה וכואבת מאחור.
שנים לאחר מכן, הוא משתחרר מהכלא ושב הביתה, כדי לגלות שאשתו הסובלת מאמנזיה קשה, אשר המתינה כל השנים לשובו, לא מצליחה לזהות אותו. למרות תחושת הזרות, האהבה החזקה בין הזוג לא דועכת, מה שלוקח את הסיפור והעתיד לכיוונים מפתיעים ומלאי תקווה.
סרטו של המאסטר ז'אנג יימו, אשר הוקרן בבכורה בפסטיבל קאן 2014, הוא דרמה משפחתית עשירה, אינטימית ומלאת חמלה, שמבטיחה לא להותיר אף עין יבשה…
בסרט זה חוזר ז'אנג יימו לשתף פעולה עם הכוכבת הגדולה של סרטיו הראשונים השחקנית הניפלאה גונג לי.

צפה בסרטון

הגדרות הדפדפן שלך לא מאפשרות להתקדם
יש ללחוץ על הכפתור למטה בכדי להמשיך
לרכישת כרטיסים לחץ כאן

בחירת כרטיסים

מערכת למכירת כרטיסים